aku bukan sang pujangga,indah menutur bait2 indah..aku bukan sang pendeta,duduk diatas mihrab bertapa..aku bukan ahli sufi,lancar menutur bait berharga..
aku hanya,AKU..punyai kehidupan tersendiri.kerna aku tak punya apa,maka aku hanya mampu kongsikan rentetan hidupku...

Wednesday 6 July 2011

sental + cuci + gosok

habis kuliah...kmi,pelajar perempuan diminta utk kemas temp setaat - tempat yang bakal dijadikan tempat pekse dan toilet utk kegunaan pentaksir..

dan tugas aku,dibhgian toilet...

dalam asyik dok menyental dgn harapan sgla kotoran degil akan hilang kedegilannya,
teringat nasihat seorg senior di sek men dulu..

stp amalan kte adlh badh,dan mohonlah agr diterima dan diperkenankan olehnya..
bila kte tengah menyental  kotoran,doa kpd DIA agr disentalkan jgk hati kita..
bla kte tgh mengemas,doakan hidup kte akan sentiasa di'perkemas'kan olehNYA..
bila kte tgh mencuci,doakan jgk mga hati kte dicuci dr sgla noda..

kerana hidup ini ibadah..jika diniatkan kpdNYA..
dan hidup ini hnyalah bersandarkan adat,.jika kita lupakanNYA..

imam ghazali :
    "jadilah kamu saudagar niat"

No comments:

Post a Comment