aku bukan sang pujangga,indah menutur bait2 indah..aku bukan sang pendeta,duduk diatas mihrab bertapa..aku bukan ahli sufi,lancar menutur bait berharga..
aku hanya,AKU..punyai kehidupan tersendiri.kerna aku tak punya apa,maka aku hanya mampu kongsikan rentetan hidupku...

Saturday 2 July 2011

hidup itu seni..

bagi jackie chan..
" life is about kung fu.."
tapi,bagi orang seni...
"life is arts.."

and,for my parents...

aku : ya Allah,semak lg rmh ni..(baru 15 minit td aku kemas..)

mama : biarkan dorg..ini tandanya dorg kretif..jangan sekat perkembangan otak dorg just utk rumah nmpk bersih..kemas,bila2 boleh wat..tp,otak bdk kecik,time kecik2 ni la pesat berkembang..

bwh meja,dijadikan hotel(bntal,toto,air mknn) , kat dapur,kunyit,garam,segala jenis serbuk bercampur-baur,berterabur kat lantai , kat luar,main pape ntah..

adik-adik : baba,nk kertas lg..(helaian yg ke berape puluh ntah)

baba : nah.nk lukis pe?..

adk-adk : nk lukis rumah,pokak..nk lukis,robot...

macam biasa...lepas hbis melukis,mewarna..kertas dibiarkan bersepah di lantai,kat dapur,ruang tamu dsb..

kakyang : ya Allah..jgn la sepahkan comforter tu..bpe kali dh kakyang ckp..

adk2 yang tgh b'main lompat2 dan jadikan comforter sbgi lapik di bwh(spy xsakit) hanya wat xtau..aku sbgi pemerhati hanya senyap..

klu adk2 (3 thn & 5thn) memahami bahawa dgn meletakkan something yg lembut akan mengurangkan kesakitan apabila terjatuh..dan sebenarnya secara tak langsung mereka telah belajar physics,form 4,chp 2,force and motion..increase time impact..

BIARKAN MEREKA BINA PERKEMBANGAN OTAK MEREKA..

zain bhikha : flowers are red


amik cdgn bernas dr kakcik...

kakcik : sape nk main game?

adk-adk : nak2...(t'lompat2,excited)

kakcik : ok,kte wat pertandingan..kte akan bhgi kpd group..(smbil m'bhgikan group)

adk-adk : nk main pe?

kakcik : ok,stiap group akan diberi ruang.dan pastikan dlm masa yg telah ditetapkan,tmpt tersebut jd sprti sedia kala,bersih..faham??..(lagak seorang instructor)

adk-adk : faham!!

akhirnya.nk pendekkan cite..rumah pon kemas (wpun xleh nk harap kemas mcm kte kemas)

p/s : mama blik dr keje,masuk rmh yg semak..(senyum)..krn tahu perkembangan neurone ank2 mkin aktif...malah,sempat lg puji sgla usaha mrk,menyemakkan rmh


No comments:

Post a Comment