aku bukan sang pujangga,indah menutur bait2 indah..aku bukan sang pendeta,duduk diatas mihrab bertapa..aku bukan ahli sufi,lancar menutur bait berharga..
aku hanya,AKU..punyai kehidupan tersendiri.kerna aku tak punya apa,maka aku hanya mampu kongsikan rentetan hidupku...

Friday 1 July 2011

sakit...

semalam,

kes 1 :

"kring,kring.."panggilan telefon dari sekolah adik...


kakyang : kakak,andak accident..muallimah on the way nk bwk ke hospital

(x sempat2 nk bg salam)


aku : haa??teruk sgt ke?macam mana boleh jadi?


kakyang : xlh teruk sgt..tp,byk la darah kat kepala


aku : oohh..ok.. xpe..nnt kakak bgtau Dr.***(kwn baik mama+dr family)


kakyang : ok lah..salam


disebabkan mama n baba xde kat rumah (o.s.),makanya aku dan abang diamanahkan utk menjaga kebajikan adik-adik.....message abang yg on the way ke shah alam..



aku : andak accident kat sekolah td..skrg kat hospital


abang : teruk x?kat bhgian mana?


aku : kakyang ckp byk darah kat kepala.tp,xpe je kot.dh bgtau Dr.***.mintak dia tlg tgk-tgkkan


abang : oh,ok..tapi abang x suka parut2 cmni..


aku : xpe,kenangan sekolah rendah akan diingati..


abang : org serius ni..


aku : xpe,tnda seorg rijal


then,kul 11.30 pg,andak sampai rumah dgn keadaan kepala berbalut baju penuh darah di bhgian blkg..ingatkan nk rehat,rupanya join adk2 lain(yg xsekolah lg) tgk cerita kartun "how to train your dragon" dan main game...

kes 2 :

tgh b'sms dgn kakcik..


kakcik : kakak,mintak la abang amikkan kat sek (asrama) ni.dmm pns sgt..xlarat sgt ni


aku : tgh xm kn?hjung mggu ni,amikla..jwb xm dulu..wat pe yg mmpu


kakcik : nk gi sek pon xlarat..


aku : ...


kerana kesayangan +kekasihanan,abang amik jgk dia kat sek di shah alam..
pukul 2 ptg..
sampai di rumah.kami smua tgh bersantap,kakcik ddk+mkn+mulut xhenti bercerita+gelak2..aku tgk dia..


aku : knp xmcm org sakit je?.byk je ckpnye..


kakcik : haahhaaa.....patut la muallim+muallimah kat sek xcaya kakcik dmm...(sbb,gaya dia mmg xmcm org dmm)

awal thn 2011...

mama yg tgh leka wat keje.."kring..kring.."


mama : assalamualaikum..


uda : waalaikumsalam..umi,uda kena jahit kepala..


mama : knp?  (tenang)


uda : td,ada kwn uda tertolak,t'langgar bucu pintu..


mama : oh.xpe lh..kenangan sek men..nnt nk kuar dh,nk msuk maahad


uda : hahhaa..ok lah umi,nk bgtau tu je..


mama : ok..


kesimpulannya :

  1. be positive dgn pape yg berlaku
  2. the rest,its will come from ur mind

sakit itu pengajaran..
luka itu ingatan..
derita itu keinsafan..
cedera itu kemaafan dr tuhan..
ujian itu kecintaan dr pencipta alam..

p/s : aku cuba jd sprt mama..xcpt gelabah,always cool,and positive dgn pape yg berlaku..

No comments:

Post a Comment