aku bukan sang pujangga,indah menutur bait2 indah..aku bukan sang pendeta,duduk diatas mihrab bertapa..aku bukan ahli sufi,lancar menutur bait berharga..
aku hanya,AKU..punyai kehidupan tersendiri.kerna aku tak punya apa,maka aku hanya mampu kongsikan rentetan hidupku...

Thursday 30 June 2011

pena dibuka,tinta menulis

salam 'alayk...

alhmdulillah..lahirnya 1 lg wadah media buat pembangunan jiwa - jiwa insan..

aku cuma mata pena...
yg mengharap mampu menggegar dunia..
aku cuma mata pena..
yg mengharap dgnnya...
ramai insan yg terlena..
kembali membuka mata..
aku cuma mata pena..
yg merasa tggungjawab atas pembinaan manusia..
aku cuma mata pena..
dan aku harap...
aku bukan sebarang pena..
aku adlh pena..
yg tajam..
mengISLAH dunia..

mataku merenung dunia..
fikiranku ligat berputer..
mulutku jenuh berbicara..
tapi..
hatiku tidak lelah merenung..
aku kesali nasib insan di dunia ini..
punyai mata tp sengaja dibutakan..
punyai telinga tp ditulikan..
punyai mulut tp dibisukan..
punyai anggota tp dilumpuhkan..
justeru..
aku bangkit..
menulis di atas warkah bisu..
buat tatapan mereka yang...
bisu,tuli,buta dan lumpuh..

moga blog ini bermanfaat..
sebarang kesilapan,kekhilafan...
kita perbaiki bersama..
andai aku tersilap..tunjuki aku..


"MELAYU SEPAKAT,ISLAM BERDAULAT"

No comments:

Post a Comment