aku bukan sang pujangga,indah menutur bait2 indah..aku bukan sang pendeta,duduk diatas mihrab bertapa..aku bukan ahli sufi,lancar menutur bait berharga..
aku hanya,AKU..punyai kehidupan tersendiri.kerna aku tak punya apa,maka aku hanya mampu kongsikan rentetan hidupku...

Wednesday 13 July 2011

kawan...jam loceng..???

sms masuk...
  "jom qiam sesama esk..tngktkn ibadh..rmdhn nk dkt.."

beberapa hari kemudian...
  "ayuh..puasa sunat esk,hr kamis..nisfu syaaban nk dkt.."

dan aku hanya mampu membalas...
  "syukran ingtkn..jd mcm jam loceng kte plak.."
terasa bersalah kerana selalu terlupa,terlalai nk amar makruf..buat benda baik sorang-sorang je..pahal langsung tak berkembang..

dan,mulai hari itu,aku akn bertekad untuk menjadi jam loceng kpd orang di sekelilingku..(senyum)..
AMIN..YA RABB...

"siapa yang hidupnya untuk dirinya sendiri,dia akan mati dan selamanya mati..tapi,siapa yang hidupnya untuk orang lain,dia akan hidup dan selamanya akan terus hidup.."

No comments:

Post a Comment